Zajęcia terapeutyczne prowadzone na terenie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej 

  • indywidualna terapia psychologiczna
  • terapia logopedyczna
  • grupowa terapia logopedyczna dla dzieci z opóźnionym rozwojem mowy
  • terapia sensomotoryczna
  • terapii SI (integracji sensorycznej)
  • terapia EEG Biofeedback
  • terapia ręki
  • terapia tyflopedagogiczna
  • terapia surdopedagogiczna
  • terapia matematyczna dla dzieci z klas I-IV z nadmiernymi trudnościami w liczeniu
  • terapia pedagogiczna stymulująca rozwój przed podjęciem nauki w szkole (dla dzieci 6-letnich oraz odroczonych od spełniania obowiązku szkolnego)
  • zajęcia kształtujące kompetencje społeczno-emocjonalne
  • indywidualna / grupowa terapia dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – trening umiejętności społecznych

Sieci wsparcia i współpracy dla nauczycieli, wychowawców i specjalistów 

  • Sieć wsparcia i współpracy dla pedagogów i psychologów (M. Bochniak, B. Mrula)
  • Sieć wsparcia i współpracy dla nauczycieli dotycząca trudności wychowawczych i funkcjonowania społecznego (I. Antczak, M. Koper)
  • Sieć wsparcia i współpracy dla nauczycieli i rodziców dotycząca mutyzmu wybiórczego (D. Nowak, M. Rowińska – Pietrakowska)
  • Sieć wsparcia i współpracy dla nauczycieli dotycząca dzieci z autyzmem i z Zespołem Aspergera (I. Ambroży, I. Kaźmierczak)
  • Sieć wsparcia i współpracy dla nauczycieli realizujących zajęcia z zakresu doradztwa zawodowego (B. Baraniak, R. Skrzypczak – Piotrowska)

OFERTA  BEZPŁATNEJ  POMOCY  DLA  DZIECI, RODZICÓW, NAUCZYCIELI SZKÓŁ  PODSTAWOWYCH  W  ROKU  SZKOLNYM 2020 / 2021

Realizacja  poniższych form pomocy (zwłaszcza grupowych) będzie uzależniona od sytuacji epidemicznej i związanej z nią konieczności przestrzegania środków ostrożności i nakładanych obostrzeń.

 

  1. Zajęcia warsztatowe dla uczniów na terenie szkół

 

L.p.

Tytuł

Adresaci

Czas trwania

Prowadzący

1.

„Stop przemocy”

kl.VI-VIII

2 godz.

M.C.-Kowalczyk, B. Kuświk

2.

„Planuję dalszą drogę edukacyjno-zawodową”

kl. VIII

5 godz.

R.S.-Piotrowska B .Baraniak

3.

Uczę się bezpiecznego korzystania z mediów elektronicznych.

kl. I-III

3 godz.

B. Baraniak , D. Nowak

4.

„Budowanie relacji w grupie”                                      

kl. IV - VIII        

3 godz.

B. Baraniak , D. Nowak

 

WARSZTATY prowadzone na terenie poradni

  • zajęcia grupowe rozwijające kompetencje emocjonalne i społeczne dla kl. VII-VIII (I. Antczak, M. Koper),10 spotkań po 2 godz.
  • zajęcia grupowe usprawniające rękę/terapia ręki (B. Baraniak)
  • warsztaty aktywizujące do wybory szkoły ponadpodstawowej dla uczniów klasy VIII (D. Nowak, M. Wabińska), 2 spotkania po 3 godz. 
  1. Oferta pomocy dla rodziców na terenie poradni i szkół 
  1. Oferta na terenie poradni
  • konsultacje psychologiczne w ramach dyżurów – poniedziałek w godzinach od 15:00 do 18:00 (wg ustalonego na ten rok szkolny planu dyżurów)
  • terapia rodzin (I. Ambroży)
  • Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały i jak słuchać, żeby do nas mówiły” warsztaty (M. Ciechowska-Kowalczyk / I. Ambroży i B. Mrula – 7 spotkań po 2,5 godz.)
  • grupa wsparcia dla rodziców – kontynuacja dla chętnych rodziców biorących udział w warsztatach (M. Ciechowska-Kowalczyk, B. Kuświk)
  • „Szkoła dla rodziców i wychowawców” (V. Miszkin – 5 spotkań po 2 godz.)
  • Apteczka współczesnego rodzica – cykl warsztatów profilaktycznych dla rodziców (I. Ambroży  i B. Mrula – 6 spotkań po 3 godz. – kontynuacja spotkań grupy, która rozpoczęła spotkania w marcu 2020 r.)  
  1. Oferta na terenie szkół
  1. warsztaty
  • „Krajobraz wartości w mojej rodzinie. Do jakich wartości chcę wychować swoje dziecko?”  3 - godzinne spotkanie dla grupy rodziców z elementami pracy własnej (I. Ambroży, B. Mrula)
  • „Pomoc dziecku w czytaniu, pisaniu i liczeniu w kl. I-III” (M. Rowińska - Pietrakowska )
  • Pomoc dziecku ze stwierdzoną dysleksją rozwojową w kl. IV-VI (M. Rowińska-Pietrakowska ) 
  1. prelekcje i prezentacje multimedialne dotyczące m.in.
  • rozwijania umiejętności matematycznych uczniów kl. I-III (M. Ciechowska-Kowalczyk)
  • typów temperamentów i ich wpływu na funkcjonowanie dziecka (M. Bochniak)
  • kontroli złości u dzieci w klasach I-III (K. Andruszkiewicz)
  • reagowania na niepożądane zachowania dziecka w kl. I-III (I. Ambroży)
  • błędów wychowawczych popełnianych przez rodziców uczniów kl. I-III (B. Mrula)
  • mediów elektronicznych – zagrożeń i możliwości dla rodziców uczniów klas I-III(D. Nowak)
  • wsparcia dzieci w nauce przez rodziców w klasach I-IV (H. Młoczyńska-Suchorzewska)
  • zespołu nadpobudliwości psychoruchowej ADHD. Co warto wiedzieć? (H. Młoczyńska-Suchorzewska)
  • wsparcia dzieci wysoko wrażliwych (M. Miszkin-Kukułka, M. Twardowska)
  • wsparcia dzieci w okresie dorastania (M. Miszkin-Kukułka, M. Twardowska)

    

  1. Oferta pomocy dla nauczycieli na terenie poradni i szkół

 

  • sieci wsparcia i współpracy
  • konsultacje i pomoc merytoryczna wg zgłaszanych potrzeb
  • konsultacje psychologiczne w ramach dyżurów – poniedziałek w godzinach od 15:00 do 18:00 (wg ustalonego na ten rok szkolny planu dyżurów)
  • obserwacje uczniów na terenie szkół
  • szkolenia, prelekcje i prezentacje multimedialne dotyczące m.in.
  • symptomów dysleksji (pedagodzy)
  • sprawnej ręki (usprawnianie motoryki małej, ćwiczenia) (I. Lenczewska, B. Baraniak)
  • uczniów z niepełnosprawnością wzroku (I. Lenczewska / J. Kozłowska)
  • intepretowania opinii i orzeczeń (pedagodzy i psycholodzy)
  • dziecka w sytuacji rozwodu rodziców (I. Ambroży)
  • agresji i autoagresji u osób z niepełnosprawnością intelektualną (V. Miszkin)
  • ucznia z zaburzeniami zachowania – budowanie strategii pracy w środowisku szkolnym (V. Miszkin / I. Ambroży)
  • dzieci z autyzmem i z zespołem Aspergera – włączenie do grupy rówieśniczej i tworzenie warunków sprzyjających uczeniu się (V. Miszkin, I. Ambroży, I. Kaźmierczak)

OFERTA  BEZPŁATNEJ  POMOCY  DLA UCZNIÓW,  RODZICÓW, NAUCZYCIELI SZKÓŁ  PONADPODSTAWOWYCH  W  ROKU  SZKOLNYM 2020 / 2021 

Realizacja  poniższych form pomocy (zwłaszcza grupowych) będzie uzależniona od sytuacji epidemicznej i związanej z nią konieczności przestrzegania środków ostrożności i nakładanych obostrzeń. 

Zajęcia warsztatowe na terenie szkół:

  • „Wejście na rynek pracy” (B. Baraniak– 3 godz.) 

Oferta pomocy dla rodziców na terenie poradni

  • konsultacje psychologiczne w ramach dyżurów – poniedziałek w godzinach od 15:00 do 18:00 (wg ustalonego na ten rok szkolny planu dyżurów)
  • terapia rodzin (I. Ambroży)
  • porady dla rodziców dotyczące planowania kariery edukacyjno-zawodowej ich dzieci 

Oferta pomocy dla nauczycieli na terenie poradni i szkół

  • - sieci wsparcia i współpracy
  • - konsultacje i pomoc merytoryczna wg zgłaszanych potrzeb
  • - konsultacje psychologiczne w ramach dyżurów – poniedziałek w godzinach od 15:00 do 18:00 (wg ustalonego na ten rok szkolny planu dyżurów)
  • - szkolenia, prelekcje i prezentacje multimedialne dotyczące m.in.
  • uczniów z niepełnosprawnością wzroku (I. Lenczewska / J. Kozłowska) 
  • intepretowania opinii i orzeczeń (pracownicy pedagogiczni)
  • młodzieży z autyzmem i z zespołem Aspergera – włączenie do grupy rówieśniczej i tworzenie warunków sprzyjających uczeniu się (V. Miszkin, I. Ambroży, I. Kaźmierczak)

OFERTA BEZPŁATNEJ POMOCY DLA DZIECI, RODZICÓW, NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLI W ROKU SZKOLNYM   2020 / 2021

Realizacja  poniższych form pomocy (zwłaszcza grupowych) będzie uzależniona od sytuacji epidemicznej i związanej z nią konieczności przestrzegania środków ostrożności i nakładanych obostrzeń.

 

  1. Oferta pomocy dla rodziców na terenie poradni i przedszkoli 
  1. Oferta na terenie poradni
  • konsultacje psychologiczne w ramach dyżurów – poniedziałek w godzinach od 15:00 do 18:00 (wg ustalonego na ten rok szkolny planu dyżurów)
  • terapia rodzin (I. Ambroży)
  • Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały i jak słuchać, żeby do nas mówiły” warsztaty (M. Ciechowska-Kowalczyk / I. Ambroży i B. Mrula – 7 spotkań po 2,5 godz.)
  • grupa wsparcia dla rodziców – kontynuacja dla chętnych rodziców biorących udział w warsztatach (M. Ciechowska-Kowalczyk, B. Kuświk)
  • Apteczka współczesnego rodzica – cykl warsztatów profilaktycznych dla rodziców (I. Ambroży  i B. Mrula – 6 spotkań po 3 godz. – kontynuacja spotkań grupy, która rozpoczęła spotkania w marcu 2020 r.) 
  1. Oferta na terenie przedszkoli

Prelekcje i prezentacje multimedialne dotyczące m.in.

  • gotowości szkolnej oraz roli rodziców w przygotowaniu dziecka do klasy I

(M. Rowińska-Pietrakowska / B. Mrula / H. Młoczyńska-Suchorzewska)

  • stymulacji rozwoju dziecka oraz funkcji percepcyjno-motorycznych z pokazem ćwiczeń i pomocy (M. Rowińska-Pietrakowska / M. Wabińska)
  • rozwoju mowy i wad wymowy z pokazem ćwiczeń narządów artykulacyjnych (logopedzi)
  • integracji sensorycznej w przedszkolu (A. Mejer-Iberhan, I. Lenczewska)
  • reagowania na niepożądane zachowania dziecka (I. Ambroży)
  • błędów wychowawczych popełnianych przez rodziców (B. Mrula)
  • zasad korzystania dzieci z nowoczesnych technologii (I. Ambroży)
  • urządzeń elektronicznych w rękach małego dziecka (B. Mrula, M. Bochniak)
  • mediów elektronicznych – zagrożeń i możliwości (D. Nowak)
  • wsparcia dzieci wysoko wrażliwych (M. Miszkin-Kukułka, M. Twardowska)

 

  1. Oferta pomocy dla nauczycieli na terenie poradni i przedszkoli 
  1. Oferta na terenie poradni
  • sieci wsparcia i współpracy
  • konsultacje i pomoc merytoryczna wg zgłaszanych potrzeb
  • konsultacje psychologiczne w ramach dyżurów – poniedziałek w godzinach od 15:00 do 18:00 (wg ustalonego na ten rok szkolny planu dyżurów) 
  1. Oferta na terenie przedszkoli
  • obserwacje dzieci
  • konsultacje i pomoc merytoryczna wg zgłaszanych potrzeb
  • szkolenia, prelekcje i prezentacje multimedialne dotyczące m.in.
  • sprawnej ręki (usprawniania motoryki małej, ćwiczeń) (I. Lenczewska / B. Baraniak)
  • lateralizacji – jej przyczyn, objawów, diagnozy (M. Rowińska-Pietrakowska)
  • gotowości szkolnej (pedagodzy)
  • ryzyka dysleksji i symptomów dysleksji (pedagodzy)
  • rozwoju mowy i wad wymowy z pokazem ćwiczeń narządów artykulacyjnych (logopedzi)
  • dziecka z niepełnosprawnością wzroku (I. Lenczewska / J. Kozłowska)
  • dziecka w sytuacji rozwodu rodziców (I. Ambroży)
  • dziecka z zaburzeniami zachowania i emocji  - strategie pomocy (I. Ambroży)
  • agresji i autoagresji u osób z niepełnosprawnością intelektualną (V. Miszkin)
  • dostosowania wymagań edukacyjnych wobec dziecka niesłyszącego i słabo słyszącego (M. Wabińska)
  • dzieci autystycznych i z zespołem Aspergera – włączenie do grupy rówieśniczej i tworzenie warunków sprzyjających uczeniu się (V. Miszkin, I. Ambroży, I. Kaźmierczak)
  1. Oferta dla dzieci
  1. Zajęcia informacyjno-edukacyjne „Poradnia przyjazna dzieciom” na terenie poradni (I. Kaźmierczak i M. Rowińska-Pietrakowska)
  2. Badania przesiewowe słuchu, mowy i funkcji słuchowych na terenie przedszkoli (B. Mrula i K. Wardeńska)
  3. Chronimy dzieci – zajęcia z zakresu profilaktyki przemocy i wykorzystania seksualnego opracowane przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę (M. Rowińska – Pietrakowska, I. Ambroży – 2-3 spotkania dla grup dzieci 5-6 letnich)
  4. Uczę się bezpiecznego korzystania z mediów elektronicznych. Zajęcia psychoedukacyjne dla 5-6 letnich – 3 godz. (B. Baraniak, D. Nowak)